سرتیتر خبر
یک صبحانه خوب کدام است؟

یک صبحانه خوب کدام است؟

می خواهید وزن کم کنید صبحانه خوب بخورید و نکات کلیدی را در نظر داشته باشید خوردن مرتب صبحانه سبب کاهش اضافه‌ وزن می شود و دستیابی به وزن ایده‌آل را راحت‌تر خواهد کرد زیرا مصرف صبحانه، مخصوصاً صبحانه ‌ای درست، با کنترل کالری دریافتی از پُرخوری در طول روز مانع خواهد شد و بدانید که تأثیرگذاری صبحانه سالم در زنان بیشتر از مردان است.

توجه داشته باشید که خوردن یا نخوردن صبحانه و حتی نوع صبحانه روی وضعیت قند خون فرد و تمایل او به مصرف مواد قندی و شیرینی‌ ها در طول روز بسیار اثر دارد. حال با این شرایط، چه صبحانه ‌ای انتخاب می کنید؟ صبحانه خوب برای اشخاص متفاوت است اما به هر حال باید در انتخاب‌ نوع صبحانه، توصیه‌های زیر جدی بگیرید.

غلات کامل را مصرف کنید

بهترین انتخاب‌ها در یک صبحانه لاغرکننده غلات کامل هستند چرا که سبب سیری و پر کردن شکم دارند. غلات کامل دارای مقادیر قابل‌ توجهی فیبر و سبوس‌ هستند. ویتامین‌های گروه B در غلات کامل از آرد سفید و نان سفید بیشتر است و وجود این ویتامین‌ها در رژیم کاهش وزن اهمیت دارد

صبحانه بزرگ انتخاب نمایید

در رژیم کاهش وزن بهتر است صبحانه، کالری زیادی را در بر بگیرد. در یک مطالعه‌ دیده شد، افرادی که کالری دریافتی آن‌ها به صورت 700 کیلو کالری در صبحانه، 500 کیلو کالری در نهار و 200 کیلو کالری در شام تقسیم‌بندی شده بود نسبت به کسانی که تقسیم کالری آن‌ها به صورت 200 کیلو کالری در صبحانه، 500 کیلو کالری در نهار و 700 کیلوکالری در شام بود کاهش وزن بیشتری را به دست آوردند. دقت داشته باشید! هر دو این گروه‌ها دریافت کالری در حد 1400 کیلوکالری داشتند و تنها تفاوت آن‌ها در تقسیم کالری صبحانه و شام بوده است.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه تخم‌مرغ است

تخم ‌مرغ آب ‌پز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است. پروتئین بالای آن سیر کننده است و تحمل رژیم غذایی کاهش وزن برای فرد آسان می‌شود. با این حال کلسترول بالای تخم ‌مرغ را فراموش نکنید لذا افراد دارای چربی خون بالا با پزشک خود مشورت کنند.

از پروتئین برای صبحانه استفاده نمایید

مطالعات نشان داده اند مصرف غذاهای پروتئینی با تحریک ترشح هورمونی به نام پپتید YY  سبب کاهش قابل‌ توجهی در اشتهای فرد و موفقیت بیشتر در رژیم کاهش وزن می ‌شود.

در صبحانه‌ حداقل 5 گرم مصرف کنید

فیبر شکم را پر می‌ کند. و سبب سیری می شود پس فیبر بهترین ترکیب در رژیم کاهش وزن است. کافی است نصف یک سیب بزرگ و کامل، یک دوم لیوان غلات کامل و یا دو تکه نان سیاه کامل را مصرف کنید هر کدام 5 گرم فیبر دارند. اگر آن‌ها را با هم همراه کنید اثر بهتری دارد.

به جای چای سیاه چای سبز استفاده کنید

چای سبز سبب افزایش سوخت و ساز و به کاهش وزن کمک می کند. اگر چه میزان تأثیرات چای سبز در افراد متفاوت است اما به هر حال انتخاب در برنامه کاهش وزن خوب است

ماست ساده در صبحانه با ارزش است

ماست سالم ترین غذای دنیا است و ارزش بسیاری در صبحانه دارد. البته صحبت ما درباره‌ ماست‌های میوه‌ای و طعم دار نیست بلکه منظور ما ماست ساده است. زیرا پروتئین بالا و کلسیم آن در کاهش وزن ارزشمند است.

از خوردن فست فود در صبحانه خود اجتناب کنید

سوسیس و کالباس از مواد غذایی فرآوری شده و صنعتی است که دارای مقادیر بالایی نیترات می باشند غذاهایی که با سرطان های کولون و رکتوم در ارتباط مستقیم هستند. از محتوای بالای علاوه بر چربی و کالری بالا همچنین دارای مقادیر بالایی سدیم، نمک و ادویه‌ اند که مصرف دراز مدت آنها سبب زخم‌های گوارشی می شود

شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی را کاهش دهید

بدترین کار محدود کردن صبحانه به یک کیک یا شیرینی و یک لیوان چای است. زیرا سبب افزایش یک یکباره قند خون می شود. و سطح انسولین در بدن یک دفعه بالا می رود و سبب افت قند خون می شود و فرد خیلی سریع احساس گرسنگی مجدد خواهد داشت. لذا در چنین شرایط فرد شدیداً مستعد ابتلا به دیابت، افزایش چربی خون و البته افزایش وزن خواهد شد.

 

About Author

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
  • هیچ نظری یافت نشد