سرتیتر خبر
برای تناسب اندام چه کنیم برای تناسب اندام چه کنیم

چگونه فرزندان را به غذای واقعی علاقه مند کنیم

اگر می خواهید فرزندانتان به سراغ فست فودها نروند سعی کنید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا از چاقی و افزایش وزن فرندانتان جلوگیری کنید و آنها را در آینده از بیماری هایی چون دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی نجات دهید

 

سعی کنید مواد اولیه را خودتان تهیه کنید

یک باغچه کوچک در منزل آماده کنید و در آن گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، بامیه و بادمجان بکارید فرزندان شما وقتی می بینند که چنین محصولاتی نتیجه کاشتن، آبیاری و رسیدگی خودشان است به آنها علاقه مند می شوند. حتی اگر نمی توانید باغچه ای داشته باشید، سعی کنید کنار لبه پنجره اتاق مقداری سبزی بکارید.

برای خرید بچه ها را نیز همراه خود ببرید

وقتی به بچه ها لیست خرید ( نوشتاری و گفتاری ) بدهیم غذا برایشان جذاب می شود. بچه ها مدام راجع به آنچه می خرند و فواید آنها سوال می پرسند و این کار علاقه آنها به خوردن غذا را بیشتر می کنند.

از فرزندان خود در پخت غذا کمک بگیرید

قرار نیست واقعاً در پخت غذا به شما کمک کنند. ولی این اجازه را به آنها بدید تا در اندازه گیری، هم زدن و مخلوط کردن به شما کمک کنند و آنها را کمک آشپز بنامید بچه ها چون خودشان درپخت غذا شرکت کردند لذا آن غذا را بهتر می خورند.

از طعم غذا بد نگویید

مهم نیست چقدر از طعم غذا بدتان بیاید هیچوقت جلوی فرزندانتان بازگو نکنید اگر غذایی را دوست ندارید تهیه کنید اما دید آنها را نسبت به آن غذا منفی نکنید.

اجازه بدهید از ظرف شما غذا بخورند

ممکن است بشقاب غذای شما برای او جذاب تر باشد حتی اگر غذای شما و بچه ها یتان یکی باشد پس بگذارید از بشقاب شما غذا بخورند حتی اگر تمام انگشتهایشان را در ظرف شما حرکت دهند.

About Author

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
  • هیچ نظری یافت نشد